Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 19, 2009

experiments

urmmmm...masok rini da dkt 2 weeks aku cuti sem kt umah..(KL)...kalo nk cite pasal boring la kn...mmg 3 hari 3 malam xbes....duk umah..sensorg...maklumla..keluargaku xla besa sgt..4 orag adik beradik and my parents... =)

lelagila bila 2 adik ku, no2 ngan no3 blk asrama...walaupun dorg duk asrama yg xla jauhh mane dr umah...tp dorg bukannya blh balik selalu kn...tgl aku ngan sikecik (yg bongsu) jela kt umah ni...lagi brtambah sunyi bila abah pn kje malam...lewat blk..(uurrmm..bru la taw cmne lah mak ase bile sume anak2 die xde..yg kecik tu jela ade jd teman...) *siannn mak

berbalik pd tajuk td, bila cuti sem da mula...pe lg la..mak trus mbek cuti x begaji tuk masak kt dapo...(aku kne ambek alih) kikikikikiki..tp xpe...aku mang suke bab2 masak memasak ni..kalo x, xde la bdan canikn...ihhihihi..

oppss~~ nk cite ni..hasil2 experiment aku kt dapo tu...errrmmm...ritu aku berjaya wat CREAM CEREMAL (resipi dr kak aD) thanks....aku mbek resipi dr blog kak aD...mmg ringkas and hasilnya....kalo tgk rupa tu...urmmm..6/10 laa *sbb caremel ni pecah sket laa..kira ok gak la blh mkn kn...hihihihi...tp bab rasa...(lidah xblh tipu) ikikikikiik iklan sekejap.. =) ...xcaye? buktinya...bru sekajap idang je da nk licin..

tadaaaaaa....inilah hasilnya...*tp cm tlbh manis jerkk
sehari berselang, aku wat kek buah plak..kikikikiki..sejak blk ni, aku jd chef jela...tu la sbb nya brg2 kt dapo tu cpt je abis!!!...mak namo marah naa...=P...walaupun kek ni kek segera, sbb tepung tuk kek ni da siap campo ngan pe bahan ntah..tgl buh buah2 campo yg direbus ngan gula dan planta, pastu gaul skali ngan telor yg siap dpukul (bukan gengsterism k) sampai kemang, pastu campo skalik ngan tepung tu...pastu nk kukus or bakar tepulang...ehhh tetibe ase cm chef kt TB tu laks...urmmm...gamba xde..sbb xsempat mbek..da hbs...!!lenkalila..kalo ade rezeki wat lg..=)
urmmm petang ni, aku da siap prepare roti sadin grg (tp blum grg la..) ni resepi rahsia kakak aku sorg ni(urrmmm..spe mkn cili die rasa pedas =) ) papepn sis..thanks, hope dorg ske tuk mnum ptg ni...

No comments:

Post a Comment